Jag har varit dum!

Finns det någonting annat som kan reta upp mig lika mycket som olika kundtjänster och telefonförsäljare, svar nej! Många som jobbar inom kundtjänst idag har helt och hållet missat, förutom att kunden alltid har rätt, så även att deras uppgift är att lösa situationer, inte ge kunden en läxa.
Jag lade, så gott jag kunde, en beställning på en fotbollstidning åt min lille son via nätet. När beställningen var klar noterade jag, att betalningsmottagaren inte var jag, utan min minderårige knatte, som dessutom har ett annat efternamn än jag. För att reda ut saken och undvika framtida missförstånd skickade jag iväg en mail om saken med detsamma. Ja, visst är det lätt dessa tider då allt går att sköta via mail?
Det tog några dagar, och jag fick ett svar från Egmont Kärnan, att de skulle titta på saken närmare framöver, och nu efter midsommaren så verkar de ha tagit tag i detta.
Jag fick mail från kundtjänsten att man inte kunde ändra fakturamottagaren innan jag hade betalat fakturan. Ett annat alternativ var att makulera prenumerationen och börja om från början men då fick jag veta att det skulle ta lång tid innan prenumerationen var igång igen.
Nåja, jag har ju semester och all tid i världen så efter många vändor hit och dit, många mvh ovh tackar så kom vi överens om att vi skulle köra på den nuvarande prenumerationen och att jag skulle återkomma sedan för att ändra fakturamottagare, detta kunde inte de "hålla i minnet" utan det var upp till mig att återkomma.
Jag trodde att saken var i ordning, men kundtjänsttjejen från Egmont Kärnan skickade mig slutligen en liten påminnelse om att jag skulle se till att vara noggrannare från början nästa gång då jag lägger min beställning, så att inte detta skulle upprepas!
 
 
En bild säger mera än tusen ord!
 
Min man i sin tur är alltid snäll. Han har tidigare varit medlem i Bonniers bokklubb och när de nu ringde upp så svarade han såklart. Han ville dock inte bli medlem i bokklubben igen (han har Storytell), men tjejen på tråden insisterade att ändå få skicka honom en gratis bok, med motiveringen att Greger var den första som inte hade skällt ut henne den dagen. Greger tackade. Boken kom och allt var frid och fröjd. Tills en månad efteråt då bokklubbstidningen damp ner från brevlådan. Greger hade blivit medlem ändå!! Han ringde till kundtjänsten och sade snällt att han inte hade gått med på något medlemskap varvid saken åter skulle vara i ordning. Framtill i förrgår då ny månadstidning från bokklubben återigen anlände till vår brevlåda! Greger ringde upp igen, de beklagade att någonting gått snett, och nu, ja, vi väntar väl på nästa medlemstidning?
 
 
15 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Bokklubb, Kundtjänst, Tidningsprenumeration
#1 - - Rantamor:

Ja premunationer är inte lätt att handskas med, och ofta blir det "fel" som dom benämner det som, men jag tror nog att dom luras lite. har också varit medlem rätt länge i en bokklubb och får en månadstidning, men avbeställer, men tycker om att läsa vilka böcker som kommer ut, och sen köpre vi böckerna begagnade på Repa i Nordmaling, och lämnar igen dom sen. Brukar kosta en 10:a.

Du frågade om det var mygg i fjällen...näe inte ännu det var nog en väldigt sen vår där, men otroligt vackert.

Tjingelingen från Rantamor.

#2 - - Karin på Pettas:

Det är så man tar sig för pannan. Att man först hör/gör fel och sedan uppmanar kunden att göra rätt i fortsättningen. Det är som en fars.
Milda limpa.
Det är fräckt av bokklubben att köra med så billiga tricks.

#3 - - Comsi Comsa:


Jag känner så väl igen mig, har helt slutat ta mot gratis saker för det är ALDRIG gratis.... Tänk så klok jag blivit! ☺

Kramen ♥

Svar: Jag kan inte kommentera din blogg!!
Annukka

#4 - - Ditte:

Visst blir man trött, väldigt trrött- har också slutat ta emot saker som någon vill skicka eller ge mig. Dt är ingen försäljare som gör något för min skull... men det har tagit tid att komma dit.
Hoppas Greger nu slipper fler tidningar..
Och jag har inga ord ens för Egmonts försäljares beteende. Man blir så trött...

#5 - - Gunnel :

Där kan man verkligen inte tala om rätt man eller kvinna på rätt plats. Hon tycktes inte veta vad det betydde att vara serviceinriktad. Så oförskämt! Jag har upptäckt att det finns två betydelser på gratis...min uppfattning och den som de som erbjuder mig varan har. Kram

#6 - - The Place To Be:

Alltså! Det finns inget (nästan) som retar mig mer än telefonförsäljare och när sunt förnuft inte längre finns då blir man så arrrg att man nästan går upp i taket!!!
Jag förstår dig helt och hållet!
Kram Malin

#7 - - Vanessa Andersson :

Oj vilken röra, men om några år skrattar ni kanske åt det ;)

#8 - - Christina:

JAg blir också galen på telefonförsäljare, speciellt de där ihärdiga som inte förstår att ett nej är ett nej... och prenumerationer kan vara vanskliga att bli av med. ibland undrar man varför det ska vara så????

Lycka till!

#9 - - Marieangel:

Lite kul att läsa var det och drog på smilbanden, så typiskt bokklubbar;-)

#10 - - Yvonne:

Ja det är så att man inte tror att det är sant . jag svarade en gång på att få hem saker .Det gör jag aldrig om igen! ........................Än så länge hör jag syrsor Men inte min gubbe! .. Kram!

#11 - - Rolf:

Säkert en sommarvikarie som struntar i vilket. Hennes chefer borde dock få veta. En Tiger går väl aldrig på tomgång så bara ge dem!

#12 - - TantGlad:

Ojoj...Vilket jädrans strul.
Kramkram.

#13 - - Sandra Lundin:

Log först åt att din man var så snäll och fick en gratis bok på köpet men när jag fortsatte läsa blev jag bara frustrerad. Varför är det jämt sådär? Aah, blir galen!

#14 - - Mia:

Jag har börjat blockera en del telefonnummer, men de ringer bara från andra nummer då. Jo, jag blir också irriterad om/när jag svarat och de inte accepterar mitt "nej tack". Helt vansinnigt att man ska behöva argumentera för att min inte vill ha diverse prylar eller tjänster!

#15 - - Tove Olberg:

Nu passar en svordom!